Ogilvy і IQ Media реалізують проект соціальної реклами з добровільної здачі зброї та боєприпасів.
Креатив від Ogilvy Ukraine та медіа стратегія від IQ Media реалізовані у проекті соціальної реклами для кампанії з добровільної здачі незареєстрованої зброї та боєприпасів – «Зброя стріляє не тільки на війні. Не зберігай – здавай!». Метою кампанії, яка стартувала у грудні 2019 року, є інформування населення про небезпеку, та можливі фатальні наслідки, зберігання незаконної зброї та боєприпасів, «сувенірів» з зони конфлікту на сході України. Кампанія покликана спонукати людей, які мають незаконну зброю та боєприпаси, звернутися до Національної поліції і добровільно здати їх*, а отже – зробити своє життя, та життя громади безпечнішим. Завдяки тісній колаборації агенцій: креативу від Ogilvy Ukraine, та медіаекспертизи від IQ Media, для кампанії було створено серію роликів, та інформаційних постерів. Проект передбачає розміщення зовнішньої реклами, інформаційно-рекламних матеріалів на телебаченні, радіо, в мережі Інтернет і в поїздах метрополітену. Для проекту Ogilvy розробили надзвичайно емоційний сюжет, а медійна команда IQ Media приклала надзусилля для того, щоб до донесення повідомлення кампанії долучилося якомога більше медіапартнерів. У серії роликів все що відбувається в кадрі глядач споглядає з боку зброї, чи боєприпасу, які є «сувенірами» для власників і становлять потенційну небезпеку для близьких. Ролики демонструють як рука дитини тягнеться у сховані від очей місця, а також як друзі та члени сім’ї копирсаються у домашніх схованках у пошуках потрібних речей без жодних думок та хвилювань про небезпеку для власного життя. Постер знайомить з руйнівними наслідками дії зброї вдома, та на вулиці. Юрій Майдан, Business Development Manager IQ Media, розповів – «Найбільше розуміння важливості для суспільства цієї кампанії прийшло під час роботи над проектом, коли друг зробив пост у мережі Facebook про загибель свого легендарного військового побратима від вибуху «трофейної» гранати (просто уявіть!) у середмісті Києва. Така мотивація для спільних дій є найсильнішою, тож, не дивно, що значна кількість наших партнерів долучилися до проекту, сприяючи оперативному та якісному розміщенню реклами, подекуди, абсолютно безкоштовно». Комунікаційна кампанія з добровільної здачі зброї здійснюється Міжнародною організацією з міграції, Агентством ООН з питань міграції (МОМ) спільно з Міністерством внутрішніх справ України (МВС) за фінансування Європейського Союзу (ЄС) в рамках проекту «Підтримка реінтеграції ветеранів конфлікту на сході України та їхніх сімей».
*Інформаційна справка: Унаслідок конфлікту на сході України кількість незареєстрованої зброї та боєприпасів збільшилася на всій території країни. Майже щодня в регіонах, віддалених від зони конфлікту, стаються злочини та нещасні випадки, викликані необережним поводженням із боєприпасами та незареєстрованою зброєю. Так, з початку 2019 року до червня місяця Національною поліцією України викрито 3,9 тис. фактів незаконного поводження зі зброєю. З незаконного обігу вилучено 797 одиниць вогнепальної зброї, з них 345 пістолетів (револьверів), 88 одиниць саморобної зброї, 74 обрізи, 92 карабіни та гвинтівки (у т.ч. мисливських), 13 гранатометів та реактивних систем, а також 977 гранат, майже 1,7 тис. тис. артилерійських боєприпасів (у т.ч. до гранатометів) та майже 75 тис. набоїв до різних видів зброї. Здебільшого зброю привозять із зони бойових дій демобілізовані воїни, а також волонтери, журналісти і т. д. Зброя та боєприпаси стали своєрідним «сувеніром», «пам’ятною річчю», а також «компенсацією». Стаття 263 Кримінального кодексу України передбачає покарання за незаконне зберігання зброї. Проте пункт 3 цієї статті звільняє від відповідальності тих, хто повернув зброю добровільно. Повертаючи зброю добровільно, громадяни не зобов’язані розповідати, звідки вона в них. Процедура повернення проста й прозора.
За матеріалами прес-релізу
by