Наприкінці 2017 МАМІ підводили підсумки року, експерти складали прогнози на рік 2018, і загальні настрій та очікування можна визначити як стримано-позитивні. Зараз час визначити, чи змогли агентства підхопити хвилю підйому ринку, як впливала динаміка галузі на кожну окрему компанію.
Згідно регламенту рейтингу, агентства – члени МАМІ надають свої білінги разом з офіційними фінансовими документами (форма 2 статистичної звітності). Додаткова інформація про розподілення маркетингових послуг за інструментарієм надається в анкеті. Таким чином, ця об’єктивна та прозора «шкала ринку» дає можливість зрозуміти позицію та динаміку кожної компанії, а також перевірити та скоригувати загальний фінансовий обсяг галузі.
Перша приємна новина – учасників ринку побільшало. В 2017 році вперше в рейтингу взяли участь SMART Marketing, Artmaxima, New Merchandising Technologies та Creatida. Колишні ТМА Ukraine, Momentum та Impacto з кінця 2017 об’єдналися в єдину незалежну українську команду ADSAPIENCE, ці зміни та активність допомогли їм очолити рейтинг за доходами 2017.
Обсяг ринку маркетингових послуг-2017 становить 1,8 млрд. грн., що порівняно з даними 2016 року + 31%, лише частково це можна пояснити інфляцією або новими учасниками рейтингу, оскільки досягнення 28 агентств-учасників обох рейтингів 2016 та 2017 року демонструють майже такий самий зріст + 29%. Ця динаміка прозоро ілюструє оцінки експертів: галузь нарешті «задихала», клієнти «прокинулись», активність зростає.
«Фаворитом сезону» залишається trade marketing – 40% у загальних активностях, що підтверджує орієнтованість клієнтів на довгострокові програми, які мають безпосередній та швидкій вплив на зріст продажів. 25% утримує consumer marketing, 23% належить event marketing & sponsorship, 9% припадає на loyalty projects та 3% на нестандартні комунікації. Ці зміни не можна вважати значущими, скоріше – коригування розподілу в проектах.
Розподіл рейтингу в 2017 змінився, зараз МАМІ презентує 6 груп агентств за доходами. Перша група – агентства з виручкою 100-255 млн. грн., друга – 70-100 млн. грн., група 3 – це 40-70 млн.грн., в минулому році це була 2-га група. Важливо зазначити, що всі агентства суттєво покращили свої показники, майже всі дані підтверджують позитивну динаміку ринку, яка досягнута завдяки активності агентств. Загалом принципових змін не відбулося, на щастя, галузь не відчула суттєвих злетів або падінь, і в цілому це виглядає як впевнений та поступовий рух уперед.
Очолив рейтинг новостворений ADSAPIENCE, об’єднавши активи трьох агентств. Full Сontact перейшов до першої групи з виручкою 100-255 млн.грн. All Motion піднялись до другої групи 70-100 млн. У три перші групи увійшли агентства, які протягом років презентують стабільні результати, групи 4, 5 і 6 – це команди з високим потенціалом, які мають всі шанси змінити свої позиції в наступних рейтингах.
Отже, підводячи підсумки, зазначимо – прозорі цифри ілюструють дві прості тези. Перша: ринок та його обсяг складається з активних зусиль кожного агентства, з вашої щоденної наполегливої праці. Сума білінгів, які заробляють агентства – це і є наші міліони і міліарди, наш потенціал, який потрібно розвивати. І друга: рейтинг – це сходинка до успіху, та лише від кожного агентства залежить, якої позиції ви прагнете і яку досягнете в наступному році.
По матеріалам: mami.org.ua.
by